Jeśli chcesz wydrukować ten post kliknij ikonę poniżej

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

czwartek, 23 maja 2013

Pikantne przekąski do wina - ekspresowe

Zupełnie przeszła mi ochota na słodkości. Oby jak najdłużej. Pewnie ma to związek z piękną słoneczną pogodą: czas na lekkie, orzeźwiające wino i pikantne przekąski.
Wszystko przez kolegę, który do redakcji przyniósł  paszteciki ze szpinakiem, które miały wzięcie. Ja po powrocie do domu, nie szukając przepisu, stanęłam przy garach i upichciłam małe cudeńka "z głowy".
Wyszły pyszne mimo że proporcje były "na oko" i ekspresowe, co przy dwóch szkrabach biegających po kuchni to duży plus.


Tym razem wino wybrałam troszkę przypadkowo. Jednak po raz kolejny pozytywnie mnie zaskoczyło. Colóna Chardonnay najczęściej używam do gotowania, jednak zawsze odlewam lampkę aby go pokosztować. Jest lekkie i świeże, choć bez fajerwerków. Ci, którzy znają się na winie (lepiej) patrzą na mnie z uśmiechem gdy otwarcie przyznaję, że je lubię. Dla mnie ma kilka podstawowych zalet:  jest orzeźwiające, tanie, no i to chardonnay, do którego mam słabość.
Myślę, że w upalne dni do szpinakowych przekąsek na cieście francuskim sprawdzi się również musująca Cava Grand Cuvée.  Niestety, tym razem zabrakło jej na mojej winnej półeczce.

Ekspresowe paszteciki ze szpinakiem
około 40 sztuk

farsz szpinakowy
liście szpinaku świeże lub mrożone
4 ząbki czosnku
mała cebula
2 łyżki masła
pieprz
sól
szczypta gałki muszkatułowej

farsz serowy
10 dkg białego, półtłustego sera
2 łyżki śmietany
świeżo starty kolorowy pieprz
sól

dwa opakowania gotowego ciasta francuskiego
2 żółtka

Na patelni roztapiamy masło, wrzucamy pokrojony w plasterki czosnek. Po chwili dorzucamy skrojoną w kostkę cebulę. Czekamy aż się zeszkli wrzucamy szpinak, podsmażamy doprawiamy do smaku. Farsz musi być dość pikantny: ser i ciasto francuskie znacznie go złagodzi.
Piekarnik nagrzewamy. W tym czasie  przygotowujemy farsz serowy łącząc ze sobą wszystkie jego składniki. Na deskę rozwijamy ciasto, kroimy go w prostokąty lub kwadraty dowolnej wielkości (ja kroję na 18 części) na każdą nakładamy łyżkę farszu szpinakowego i łyżeczkę serowego. Ciasto składamy i zagniatamy na brzegach tak by farsz nie wyciekł ze środka. Gotowe paszteciki układamy na blachę do pieczenia i smarujemy roztrzepanym żółtkiem. Pieczemy około 20 min.

Smacznego!


Polecam wino:
 
 
Colón Chardonnay
Argentyna, San Juan
Pernod Ricard Argentina



oraz


  


Cava Mont Marcal Gran Cuvee Brut Reserva
Hiszpania, DO Cava
Mont Marcal



2 komentarze:

Karmel-itka. pisze...

o, jaki fajny pomysł na wieczór z przyjaciółmi!

LuLa pisze...

Uwielbiam francuskie zawijasy, sama chętnie takie serwuję:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...